Maak kennis met Yvonne en Wendy

Huisje van Katoen wordt gerund door twee enthousiaste dames die van hun passie hun werk hebben gemaakt. Maar wie zijn deze dames, waar houden ze zich mee bezig en wat zijn de plannen voor 2023? Hoogste tijd om – zo net voor het einde van het jaar – een kennismaking voor onze nieuwe fans te doen. Tegelijkertijd een mooie kans om antwoord te geven op alle reacties en vragen die ze kregen naar aanleiding van het klantonderzoek, vlak voor de zomer, waarin werd gevraagd naar jullie feedback en persoonlijke interesses.

Yvonne en Wendy van Huisje van Katoen

Hoe het allemaal begon

Het begon allemaal bij MadebYvon, een webshop in haken, die Yvonne op 12 januari 2017 startte. Het startte als hobby, maar werd al snel serieus. En bij een serieus bedrijf hoort een serieuze naam: Huisje van Katoen zag het licht. De webshop groeide gestaag en in 2020 kwam het moment: het is tijd om er iemand bij te zoeken. Zo kwam Wendy in beeld, een enthousiaste duizendpoot die altijd bezig is met haken of knopen. Wendy verzorgt met heel veel plezier de bestellingen, boekhouding, en testen van producten. Daarnaast is de kans groot dat je Wendy aan de telefoon krijgt, zij beantwoord gedurende de dag de meeste telefoontjes.

Wendy van Huisje van Katoen

Yvonne en Wendy werken nu al zo’n 2 jaar samen en hebben allebei hun eigen verantwoordelijkheden. Yvonne verzorgt de bestellingen vanuit Huisje van Katoen naar de leveranciers en onderhoudt het contact met ontwerpsters en de diverse leveranciers. ‘Ik start mijn dag iedere ochtend achter de computer. Ik beantwoord eerst alle mailtjes, vragen en appjes. Daarna ga ik aan de slag met social media en de nieuwsbrieven. Voor je weet is de ochtend al weer om’, vertelt Yvonne.

Yvonne van Huisje van Katoen

Wendy houdt zich bezig met het inpakken en versturen van bestellingen en opruimen van leveringen. Haar dagindeling stemt ze dan ook af op het tijdstip dat leveranciers producten komen brengen. In de ochtend start ze met de boekhouding en daarna gaat ze op de fiets naar de opslag. In de opslag aangekomen begint Wendy met het aanmaken van de verzendlabels voor de bestellingen. ‘Ik noem het altijd cadeautjes’, vertelt Wendy. ‘Het is immers toch een cadeautje als je een bestelling krijgt van Huisje van Katoen?’ Ze pakt alle binnengekomen bestellingen in en zorgt dat de bestellingen klaar staan voor PostNL. Tussendoor ruimt ze binnengekomen leveringen op, vult ze de voorraad aan en kijkt ze of er nog pakketjes zijn die van te voren klaargemaakt kunnen worden. Zo zijn er bepaalde DIY-pakketten waar een specifiek aantal kraaltjes bij horen, het is handig als dat alvast klaar ligt.

Bestellingen bezorgen of afhalen?

Die cadeautjes liggen niet vanzelf op de deurmat, daarvoor maakt Huisje van Katoen gebruik van PostNL. ‘We krijgen regelmatig opmerkingen over de hoogte van de verzendkosten. We hebben verschillende redenen waarom we bij iedere bestelling van minder dan €150,- verzendkosten hanteren. Wil je weten wat deze redenen zijn? We hebben er speciaal een blog over geschreven’, vertelt Yvonne. Ook is het mogelijk om bestellingen op te halen bij het magazijn van Huisje van Katoen. ‘Het ophalen van bestellingen kan alleen op afspraak’, verduidelijkt Wendy. ‘We zijn vaak niet de hele dag aanwezig in de opslag. Of we zijn druk bezig met het inpakken van bestellingen of artikelen opruimen. Het is zonde als een klant langskomt en wij hebben geen tijd om hem of haar te woord te staan’, legt Wendy verder uit. Wil jij dus een bestelling ophalen of wil je heel graag een artikel in het echt zien? Of de kleuren en garen bekijken en aanvoelen? Maak dan een afspraak. Zo voorkom je dat je voor een (letterlijk) dichte deur staat.

Het ontstaan van een nieuw product

Huisje van Katoen heeft zo’n 300 DIY-pakketten in haar assortiment. Hoe komen al deze leuke producten tot stand? ‘Vaak hebben we een idee in gedachten en zoeken dan een ontwerpster erbij. Het gebeurt ook andersom: dan heeft een ontwerpster een goed idee en komt ze bij ons. Wij gaan dan nadenken of het project past bij Huisje van Katoen, welk garen past bij dat project of het prijstechnisch interessant is, vertelt Yvonne. Kunnen alle drie de vragen met ‘ja’ worden beantwoordt? Dan gaat de ontwerpster aan de slag met het patroon. Zodra het patroon klaar is wordt het patroon getest door meerdere mensen. Eventueel wordt het patroon aangepast of wordt de uitleg uitgebreid. Ondertussen worden er foto’s van het project gemaakt, wat soms nog best een uitdaging kan zijn. Zodra het project voorzien is van een naam is het nieuwe product klaar om met de wijde wereld te delen. ‘Het project gaat online en we delen dan het DIY- pakket en resultaat op social media.’

Digitale patronen

Huisje van Katoen heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Niet alleen verkoopt ze gerecycled en eco cotton friendly garen, ook verpakt ze haar bestellingen zonder al te veel poespas. Immers, het is zonde om al dat papier weg te gooien. En dat is ook de reden waarom alle patronen digitaal naar de klanten worden gestuurd. ‘Wij hebben zo’n 300 DIY-pakketten in ons assortiment. Maak je eens een voorstelling hoe dat eruit zou zijn als we alles op papier zouden moeten hebben?’, lacht Wendy. Het is niet alleen een stuk milieuvriendelijker, maar het heeft nog een aantal andere voordelen. Je kunt eenvoudig het patroon op een tablet of telefoon bekijken, het patroon vergroten (handig bij diagrammen en foto’s), aantekeningen maken of het patroon in een apart mapje opslaan voor een eventuele volgende keer.

Een leuke kerstactie?

Het einde van het jaar komt steeds dichterbij, wat zijn nu de plannen voor volgend jaar? Komt er nog een leuke kerstactie? ‘Mensen zouden graag meer aanbiedingen of kortingen willen zien,’ begint Yvonne haar verhaal. ‘En dat is logisch, maar wij doen niet mee met alle commerciële acties. Wij vinden het veel leuker om onze klanten te verrassen. Bijvoorbeeld met garen van de maand’. Elke maand staat een andere lijn in de schijnwerpers en kan dat garen met 10% korting besteld worden. Het is iedere maand weer een verrassing welke garen er wordt uitgelicht. ‘Daarnaast proberen we leuke acties te bedenken, een gratis tutorial weg te geven en organiseren een CAL of MAC, waar je ook met eigen materialen gratis mee kunt doen’, zo vult Wendy aan. Ook heeft de Huisje van Katoen een SALE-pagina waar je gedurende heel het jaar door leuke koopjes kunt scoren.

Trouwe klanten belonen

Een van de andere plannen voor 2023 is het opzetten van een loyaliteitsprogramma. Op dit moment is Yvonne druk bezig met het verzamelen van gegevens om de inspiratie brieven zo persoonlijk als mogelijk te maken. Hou jij alleen van haken en heb je dit in de nieuwsbrief aangegeven? Dan ontvang je in het nieuwe jaar alleen nog een nieuwsbrief over alle leuke weetjes en acties omtrent haken. ‘Dit is echter wel een fikse klus waar we nog niet helemaal klaar mee zijn. Zodra dit is afgerond gaan we ons focussen op de volgende stap: hoe gaan we onze trouwe klanten belonen? Want we zijn super blij met jou als klant’, vertelt Yvonne. ‘We hebben genoeg ideeën en gaan dit bundelen in een mooi spaar- en actieprogramma.’ Wil jij graag op de hoogte blijven, houd onze nieuwsbrief in de gaten!

2 reacties op “De gezichten achter Huisje van Katoen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *